Vores børnesyn

B Ø R N E S Y N  P Å  I S L E V  S K O L E

Når Alexander og Zara kommer i skole, møder de fællesskaber, der har stor betydning for deres læring og udvikling af faglige, personlige og sociale kompetencer. Vi ved, hvor vigtigt det er, at de føler sig som en del af Islev Skole. Alexander og Zara vil gerne deltage i skolens fællesskaber. Når de ikke kan, så er det os på Islev Skole, der hjælpes ad med at ændre på fællesskabernes rammer og udvikle nye, så Alexander og Zara har de bedste muligheder for at deltage og lære.

Det sker, at Alexander og Zara ikke er sammen på gode måder. Vi ved, at de gør det godt, hvis de kan. Derfor er vi nysgerrige på deres verden og tager ansvar for at hjælpe dem.

Når vi taler til Alexander og Zara, og er sammen med dem, gør vi det på en anerkendende måde og med et anerkendende sprog. Måden, vi taler om Alexander og Zara på, har stor betydning for hvordan vi forstår dem og efterfølgende handler på.

Islev Skole er et sted, hvor Alexander og Zara møder børn og voksne, der er forskellige fra dem selv. Vi tager ansvar for, at mødet med forskelligheden giver dem forståelse for sig selv og andre.